Fashion: No Talent Required

7:57 PM

Once Rosie Huntington-Whiteley said "All the actresses are taking over modelling with all their endorsements and magazine covers, so I’m going the other way!".
It was 2011, Rosie had just had her first part in a movie, Transformers: Dark Of The Moon, replacing Megan Fox.
Rosie Huntington-Whiteley una volta disse: "Tutte le attrici stanno diventando modelle sia per pubblicità che per copertina di magazines, quindi io faccio il contrario!".
Era il 2011, Rosie aveva appena ottenuto la sua prima parte in un film, Transformers: Dark Of The Moon, sostituendo Megan Fox.
Rosie Huntington-Whiteley

Back then, she noticed a tendency which has enormously expanded in the following years and today it is the reality of the fashion business: celebrites has taken over the fashion industry, playing the roles of models, designers and even photographers.
But there is one big problem: the majority of them lack of predisposition, talent and competence to work in the fashion industry.
Just look at these two Chanel campaigns, one portraying a model (Gisele Bündchen) and the other portraying an actress (Kristen Stewart). You don't need to be a fashion expert to notice the profound difference of quality between them. And the reason for such a big difference is simple: one is doing her job, the other isn't.
Già allora Rosie aveva notato una tendenza che è cresciuta enormemente negli anni a seguire, e che oggi è la realtà del fashion business: le celebrità hanno preso il controllo dell'industria della moda, ricoprendo i ruoli di modelli/e, stilisti/e e fotografi.
Ma c'è un problema: la maggior parte delle celebrità non sono portate per lavorare nella moda e non hanno nè talento nè competenze.
Guardate queste due campagne di Chanel, nelle quali compaiono una modella (Gisele Bündchen) e un'attrice (Kristen Stewart). Non c'è bisogno di essere esperti di moda per cogliere l'abissale differenza di qualità tra le due foto. E la ragione di una tale differenza è molto semplice: una delle due sta facendo il suo lavoro, l'altra no.

Actress Kristen Stewart for Chanel (2014)

Model Gisele Bündchen for Chanel (2015)

But today, if you are famous (= you have a lot of followers), you can work in the fashion industry without having any capability. Even a reality shows personality with no aptitude nor knowledge can become a model, a designer and a photographer. All the same time. At twenty.
Always more often we read headlines about celebrities with the right connections getting more jobs in the fashion industry:
Ma oggi, se una persona è famosa (= ha molti follower), questo le basta per lavorare nell'industria della moda, senza tuttavia averne le capacità. Addirittura un personaggio di un reality show può diventare modella, stilista e fotografa. Tutto nello stesso momento. A vent'anni.
Sempre più spesso leggiamo titoli su celebrità, con le giuste conoscenze, a cui vengono affidati lavori nell'industria della moda:


The content of these articles is normally as absurd as the title lets you presume.
Il contenuto di questi articoli è di solito assurdo tanto quanto i loro titoli lasciano presagire.


Yes, they've written that for real. If you can take a winning selfie, then you can shoot fashion editorials for the biggest fashion magazines. So drop your photography studies and start taking as many selfies as you can. Maybe Katie Grand will notice you.
What if you are studying fashion design? In this case just ask yourself if you are able to match the extravagance level of the legwarmers designed by Gigi Hadid. If the answer is 'yes', then you might be ready to send your portfolio to Tommy Hilfiger.
Sì, lo hanno scritto davvero. Se sai farti un selfie vincente, allora puoi scattare editorials per le maggiori riviste di moda. Quindi lasciate pardere i vostri studi di fotografia e iniziate a farvi più selfie possibili. Forse Katie Grand vi noterà.
E se invece state studiando design della moda? In questo caso chiedetevi se siete in grado di ideare vestiti originali quanto gli scaldamuscoli disegnati da Gigi Hadid. Se la risposta è 'sì', allora potreste essere pronti ad inviare il vostro portfolio a Tommy Hilfiger.


But let's say you don't want to become either a photographer or a designer; there is still one way to enter the meritocratic world of fashion: becoming a model.
Kendall Jenner has now turned into a model scout as well and she is looking for this generation next icon, via Instagram and Twitter.
This time I'm not even against it. I mean, who knows it better than Kendall Jenner if you can become the next generation's icon by posting unremarkable photos on Instagram?
Next step? She will probably be recruiting photographers.
Ma mettiamo il caso che non vogliate diventare nè fotografi nè stilisti; c'è ancora una porta per entrare nel meritocratico mondo della moda: diventare un/a modello/a.
Kendall Jenner ora è anche model scout e sta cercando la prossima icona di questa generazione, via Instagram e Twitter.
Questa volta non ci trovo nulla di sbagliato. Voglio dire, chi meglio di Kendall Jenner saprebbe riconoscere la prossima icona della moda, che altro non dovrebbe fare se non postare foto mediocri su Instagram?
Quale sarà la sua prossima mossa? Probabilmente valuterà e recluterà fotografi.

"Katie Grand e io stiamo cercando la prossima icona della nostra generazione, come me ma un po' meno brava."

Fashion is a form of art. The designers are real artists, who feel content when they show their unique creations to the people who are willing and able to understand their message... Or at least this is what I used to think.
Today I feel like this has gone missing. One by one, fashion brands and magazines has surrendered to the power of followers, to the detriment of quality. Directors and editors just want to reach the biggest undefined audience to make more money. I can't catch any passion, emotion or talent, just business.
But I keep asking myself: how can a field founded on the talent of numerous talentuous professionals can settle for such mediocrity? How can people appreciate anything that greedy fashion directors and editors are trying to sell them with the help of unfit celebrities?
La moda è una forma d'arte. Gli stilisti sono artisti veri e propri, che si sentono appagati quando possono mostrare le loro creazioni uniche alle persone che vogliono e sanno cogliere il loro messaggio... O almeno questo è ciò che pensavo.
Oggi mi sembra che questo si stia perdendo. Una dopo l'altra, le case di moda e le riviste di moda si sono arrese al potere dei follower, a discapito della qualità. Gli stilisti e gli editori vogliono solo raggiungere il più vasto pubblico possibile, per fare soldi. Non riesco più a cogliere passione, emozione o talento, solo business.
Ma continuo a domandarmi: come può un settore che si fonda sul talento di numerosi professionisti accettare tale mediocrità? Come possono le persone apprezzare ogni cosa che gli stilisti e gli editori cercano di vendergli con l'aiuto di celebrità senza talento?

Written by: MsD

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